Metropolitan Okul Olgunluğu Testi (PDF-İNDİR)

Konu, 'Olgunluk Testleri' kısmında Psikolik tarafından paylaşıldı.

  1. Psikolik

    Psikolik Mal Sahibi

    Metropolitan Okul Olgunluğu Testi
    metropolitan-okul-olgunlugu-testi.jpg
    Çocuğun okul konusunda bir çok kategoride hazır olup olmadığını ölçen testtir. Hildreth ve arkadaşları tarafından hazırlanan Metropolitan Okul Olgunluğu Testi, Oktay (1980) tarafından Türkçe'ye uyarlanmıştır. Metropolitan Okul Olgunluğu Testi, 6 alt test ve toplam 100 maddeden oluşur. Test sonucunda çocuğun okul için gereken olgunluğa ne derece hazır olduğu ve çocuğun düzeyi ile ilgili güvenilir sonuçlara ulaşılır.

    Metropolitan Okul Olgunluğu Testi Kimlere Uygulanır

    4-6 Yaş aralığındaki okul öncesi çağdaki çocuklar için uygulanır.

    Metropolitan Okul Olgunluğu Testi Nasıl Uygulanır

    Aşağıda eklenecek olan test materyalinin uzman bir uygulamacı tarafından 4-6 yaş aralığındaki bireye uygulanması şeklinde olur.

    Metropolitan Okul Olgunluğu Testinde Kaç Bölüm Vardır

    • Kelime anlama (15 madde) : Bu test dilin anlaşılması ve kavranmasını belirlemeye yönelik bir testtir. Çocuktan, her sırada dört resim içinden söylenileni seçmesi istenmektedir.

    • Cümleler (14 madde) : Bu testte çocuktan kendisine anlatılan cümleyi anlaması ve gördüğü resimle bunu birleştirmesi gibi karmaşık bir işlem beklenilmektedir.

    • Genel Bilgiler (14 madde) : Sosyokültürel faktörün etkisinin fazla olduğu alt testlerden biri olan genel bilgi alt testinde söz konusu olan resimler, çocukların günlük hayatta her zaman karşılaşabileceği görme ve elleme olanağına sahip olduğu nesnelere aittir. Çocuktan gösterilen resimle tanıdığı nesne arasında ilişki kurması ve nesneyi isimlendirmesi istenilmektedir.

    • Eşleştirme (19 madde) : Okuma yazmanın öğrenilmesinde önemli bir yer tutan eşleştirme, metropolitan okul olgunluğu testinin en önemli bölümlerinden birini oluşturmaktadır. Benzerliklerin tanınmasını içine alır. Her madde de hayvanların, eşyaların, sayıların, harflerin, kelimelerin dört ayrı resmi sıralanmıştır. Sıranın ortasında çerçeve içine alınmış resmin aynısının çocuktan bulması ve çerçeve içine alması istenir. Genellikle bu testte şekilleri doğru olarak işaretleyemeyen ve ters işaretleyen çocuklarda okuma ve yazmada problemlerin görüldüğü belirtilmektedir.

    • Sayılar (24 madde) : Bu test sayı bilgisini ölçmektedir. Bu alt testte sayılar ve seriler hakkında belirli bir eğitimden geçmemiş olan okul öncesi çocuklarda o zamana kadar kazanılmış olan sayı kavramını dolayısıyla sayı olgunluğunu ölçmek amaçlanmaktadır.

    • Kopya etme (10 madde) : Çocuğun gördüğü şekli doğru olarak algılaması ve buna mekan içerisinde yer verme yeteneğini ölçen bir testtir. Yazının öğrenilmesinde kopya etme önemli bir yer tutmaktadır. Yazı yazmayı öğrenmede gerekli olan, görsel algı ve hareket kontrolünün bileşimini ölçmektedir. Gördüğünü doğru algılayamayan ya da algıladığını mekanda doğru şekilde yerleştiremeyen çocukların, daha sonraları, okuma yazmanın öğrenilmesinde zorluk çekmeleri araştırmacıların özellikle üzerinde durduğu konulardan biridir
    Metropolitan Okul Olgunluğu Testi Neyi Ölçer


    ZİHİNSEL GELİŞİM
    Görsel ve işitsel algılama yeteneği, algıladıklarını hafızada tutabilme, mantıklı
    düşünebilme, neden sonuç ilişkisini kurabilme ve yeterli kavram bilgisine sahip
    olmasıdır. Düşünce ve konuşma birbiriyle bağlantılıdır. Bunun için yönergeleri
    anlayabilmeli ve düşüncelerini ifade edebilmelidir. Okumayı yazmayı ve matematiği
    öğrenmesi istenen çocuğun, duyu organlarının yeterli şekilde gelişmiş olması gerekir.
    Buna ilaveten detayları da kavrayabilmelidir. Hem görsel hem işitsel ayırt edebilme
    yeteneği göstermelidir.

    MOTOR GELİŞİM
    Bedenini rahat kullanabiliyor ve bedensel koordinasyonunu sağlayabiliyor
    olması gerekmektedir. Vücut hareketlerine hakim olması ve gösterilen hareketleri
    yapabiliyor olması beklenmektedir. Çocuk kalemi tutup yazabilecek ince kas
    gelişimine sahip olmalıdır.

    DİL GELİŞİMİ
    Okuma yazmaya hazırlık için en önemli beceridir. Çocuklar okuma yazmaya
    başlamadan önce konuşma ve dinlemeyi öğrenmektedirler. Olayları kronolojik
    sırayla anlatabiliyor olması, yeterli kelime hazinesine sahip olması, zıt kavramları
    biliyor olması, bir konuşmayı aktarabiliyor olması gerekmektedir. Çocuğun ona
    anlatılanları dinliyor olması ve yönergeleri anlıyor olması gerekmektedir. Akıcı bir
    konuşmaya sahip olması beklenmektedir.

    SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM
    6 yaşında okula başlayacak çocuğun öncelikle yeterli özgüvene sahip olması
    gereklidir. Bunun için anne baba ile güvenli ilişki kurmuş olması ve güvenli bir ayrılığı
    başarabiliyor olması gerekmektedir. Sorumluluk alabilmesi, yaşıtlarıyla rahat sosyal
    ilişkiler kurabilmesi ve bu ilişkiyi sağlıklı bir şekilde sürdürebilmelidir. Çocuk kendi
    başına hareket edebilme, kendini ifade edebilme ve sosyal problemleri çözebilme
    becerilerine sahip olmalıdır.

    DİKKAT VE EL-GÖZ KOORDİNASYONU
    Dikkat, bir şeyi anlamanın veya bir şeyi başarmak için organizmanın uyanık ve
    hazır duruma geçmesidir. Grupla yapılan etkinliklerde sakin bir şekilde oturma,
    dinleme ve yönergeleri uygulayabilme bu yeteneğin geliştiğine ait başlıca belirtidir.
    Resimli kitapları ilgiyle inceleyebiliyor olması, makası rahatlıkla kullanabiliyor
    olması, ona verilen bir resmi çizgileri taşırmadan boyayabiliyor olması, sınırlı
    alanlarda çizebiliyor olması, 20-25 dakika tek başına bir etkinlikte veya oyunda
    yoğunlaşabilmesi beklenmektedir.

    Çocuklarımızı Okula Hazır Hale Getirmek İçin Neler Yapılabilir

    • Bol bol resimli hikaye kitapları okumalıyız.
    • İfade edici dili geliştirmek için, çocuğun iletişime geçebileceği, kendi duygu ve düşüncelerini ifade edebileceği uygun ortamlar hazırlanmalıdır.
    • Çeşitli konularda sohbetler edip, kelime hazinesinin ve dil becerisinin gelişmesini sağlamalıyız.
    • Hikaye oluşturma ve hikaye tamamlama oyunları oynayabiliriz.
    • Çeşitli konular vererek resimler yapması, düşüncelerini resimlerle de ifade etmeleri için yönlendirmeliyiz.
    • Sınırlı boyamalar yapmasını sağlayabiliriz.
    • Nesneler arasında benzerlik ve farklılıkları bulma oyunları oynayabiliriz.
    • Yaşıtlarıyla sosyal ilişkilere girebileceği ortamlara girmesi için fırsatlar yaratabiliriz.
    • Kendi ihtiyaçlarını karşılayabilmesi için fırsatlar verilmeli kişisel sorumluluklarını yerine getirmesi sağlanmalıdır.
    • İhtiyaçlarını erteleyebilme becerisini ve sabrını geliştirmeliyiz.
    Metropolitan Okul Olgunluğu Testi Materyali İndirmek için
     

    Ekli Dosyalar:

    Dharma ve _ayse_ bunu beğendi.
  2. Dharma

    Dharma Üye

    Ben okula erken başladım.
    Ama olgundum akıllıydım.
    Eğer o zamanlar bana bu test yapılmış olsaydı belki direkt 2.sınıfa da başlayabilirdim :)
     
    _ayse_ bunu beğendi.
  3. psikocaner

    psikocaner Üye

    Paylaşım için teşekkürler.
     

Sayfayı Paylaş