Yemek Yemedeki Farkındalığımızı Nasıl Arttırabiliriz ?

Konu, 'Yeme Bozuklukları' kısmında Emilyyy tarafından paylaşıldı.

  1. Emilyyy

    Emilyyy Süper Moderatör

    Farkında yeme; yeme ve içme sırasında tüm dikkati yeme deneyimine odaklamaktır. Yiyeceğin tadına, kokusuna, çıkardığı sese, yumuşaklığına, sıcaklığına, bedenin o esnada ne deneyimlediğine odaklanmaktır.

    Yerken açlığınızı bedeninizin neresinde hissediyorsunuz? Doyduğunuzda tokluğu neresinde hissediyorsunuz? Aşırı doyduğunuzda veya tam doymadığınızda hissettikleriniz nasıl farklılıklar gösteriyor? Bütün bunlar farkında yemenin temelini oluşturur.

    Bazı ortamlarda farkında olmadan dikkatinizin yemekten nasıl da uzaklaştığına şahit olmuşsunuzdur. Televizyon izlerken, bir arkadaşla telefonda konuşurken, nette dolaşırken alınan birkaç yudum ve ısırıkların çoğu kez farkında bile olmaz insan. Bu gibi durumlar dikkati yemekten uzaklaştırır.

    Böyle anlarda durumu fark etmek ve dikkati yeniden yemeğe odaklamak önemlidir. Farkında olmaksızın yapılan yeme davranışları eski alışkanlıkların bir ürünüdür ve değiştirilmesi zordur ve zaman alır. Değişim için küçük adımlar ile başlayabilirsiniz:

    (1) İçeceğiniz bir fincan kahve veya çayın ilk dört yudumunu tüm dikkatinizi ona odaklayarak almayı deneyin.

    (2) Eğer bir yandan okuyor, bir yandan yiyorsanız bu aktivitelerden birisini bir süreliğine ertelemeyi deneyin. İkisini aynı anda yapmaya çalışmayın. Bir sayfayı okuyun daha sonra kitabı kapatın ve birkaç lokma yiyin. Yediğiniz tadını alın, farkında olun. Daha sonra diğer sayfaya geçin.

    (3) Aile yemeklerinde herkesten ilk 5 dakika için sessizlik içinde yemelerini rica edebilirsiniz.

    (4) Haftada bir kez bir öğünü yalnız başınıza sessizlik içinde farkında olarak yemeyi deneyin. Bunu için kendinize
    alternatif yer seçenekleri bulabilirsiniz.
     

Sayfayı Paylaş