Tükenmişlik Sendromundan Kurtulmak İçin 8 Öneri

Konu, 'Yetişkinlik Psikolojisi' kısmında _ayse_ tarafından paylaşıldı.

  1. _ayse_

    _ayse_ Moderatör

    1. “Hayır” demeye başlayın
    [​IMG]

    Her söylediğiniz “evet”, tabağınıza yeni bir şey daha koyar, sizden ve enerjinizden daha çok şey alır. Demeniz gereken zamanlarda “hayır” demeye başlayın. Çok fazla bilgi ve iş yüklenmek, stresinizi arttırır.

    2. Daha fazla motive olabilmek için ara verin
    [​IMG]

    Tükenmiş bir haldeyken, pozitif kalabilmek için yorgunsunuzdur. Bu yüzden negatif düşünceler içinde boğuluyor olabilirsiniz. Bu çok normaldir, üstelemeyin, her şeyden biraz uzak kalın (yabancı gelmiyor değil mi?). Sıranızdan, koltuğunuzdan kalkabilirsiniz, bir kaç dakika nefes alıp vermeye odaklanabilirsiniz, ve sonra onu yok etmeyi düşünmeden olumsuzluğu hissedin. Sonra hareketi duygunun akışına bırakın. Genellikle olumsuz hisler hemen dağılacaktır. Dağılmazlarsa bile anlamlı bir başarıya, bir adım daha yaklaşmış olacaksınız.

    3. Hastalığı tedavi edin, belirtilerini değil
    Gerçek bir iyileşme için, neden tükendiğinizin arkasında yatan gerçek ve derin meseleleri bulmalısınız.

    [​IMG]

    Belirtilere çok fazla tepki vermektense, bir adım geri çekilin. Yakınmak yerine bunu sıradan bir olay olarak görün ve Sherlock Holmes’ın ipuçlarını çözmesi gibi olayları inceleyin.

    Örneğin, kendi kendinize sorun: Aksilikten önce ne oldu? Son dakika müşteri istekleri gibi belirli bir tetikleyici olayla karşılaştım mı? Davranışlarımdaki tersliği ilk ne zaman fark ettim? İş rutinimdeki bazı sürdürülemez süreçler bu olayları mı tetikliyor?

    4. Kısa bir mola
    Baskıyı azaltmaya yardım etmek için, aksama sürelerinizi, beyninizi yeniden canlandırmak ve daha iyi olmak için programlayın.

    [​IMG]

    Programlama yaparken, derin düşünmek için zamanınızı bölüştürün. Belki kendinize de 1-2 saat kahve içmek veya yürüyüş yapmak için zaman ayırabilirsiniz. Evinizde size ait özel bir kapatma düğmesi olduğunu hayal edin. Sadece geçici bir duraklama sağlamak için her şeyi kapatan bir düğme.

    Zihnin karmaşasından kaçmak için derin düşünmekten daha iyi bir yol yoktur. Derin düşünmenin bir çok çeşidi vardır. Bazısı sizin hiçbir şey hakkında düşünmemenizi ve aklınızı tamamen berrak tutmanızı gerektirir. Derin düşünmenin diğer şekli ise, belirli bir şeye odaklanmaktır.

    Eğer derin düşünmek istemiyorsanız zihninizi eski bir yol olan uyuyarak da temizleyebilirsiniz. Enerji uzmanı, yazar Tony Schwartz, her gün 20 dakikalık bir şekerleme yapmayı tavsiye ediyor.

    5. Mükemmel olmayı bırakın, tatmin olmaya başlayın
    Her işi en yüksek düzeye çıkarmak ve çalışmanızın dışında kalan diğer işleri de bir yerlere tıkıştırmaya çalışmak, yorulmanın tanımıdır. Kendinize makul sınırlar koyun ve onlara bağlı kalın.

    [​IMG]

    Sürekli olarak imkansız koşullarda çalışma uğruna aklınızdan, iyiliğinizden, ilişkilerinizden ödün vermek sürdürülebilir değildir. ”Bu iş yapılana kadar ayakta kalacağım” demek yerine “X zamanına kadar çalışacağım ve sonra bırakacağım.” deyin. Yeterince uyumak, düzenli egzersiz yapmak, üretken bir kariyeriniz olması açısından önemlidir.

    6. Gelişiminizi her gün takip edin
    Sadece günden güne ortaya bir sonuç çıkmasını beklemeyin. Orta vadede kendinize hedefler koyun, ve bu hedeflerinizin neresinde olduğunuzu belirli aralıklarla takip edin.

    [​IMG]

    Projenin veya işin erken dönemlerinde gelecek olumsuz geri bildirimlerin, motivasyonunuzu bozmasına izin vermeyin. Gelen eleştirilerin bir kısmı yapıcı olmaktan çok uzaktır. Size en iyi geri bildirimi yine siz verebilirsiniz. Hedeflerinizin gerisinde olduğunuzu düşünüyorsanız, bunun sebebini araştırın, ve çözmeye çalışın.

    7. Tebdil-i mekanda ferahlık vardır
    Girişimciler ya da serbest çalışanlar tükenmeye daha çok meyillidirler. Joel Runyon, başarılı olmak için, kendine aralar sağlamak ve zamanını etkili kullanmak için işlerini yerlerine göre gruplandırır :

    Kendinizi bilgisayarda çalışmak için saatlerce oturup hiçbir şey yapmadan bulabilirsiniz. Her gününüzü geride kalmış hissiyle bitirirsiniz. Yapacaklar listesinin altında ezilmişsinizdir. Yarının gelecek olmasının korkusu vardır. Ve bu durum size asıl işinizden daha fazla yük verir.

    [​IMG]

    Bugün yapmaya ihtiyacınızın olduğu şeylerin listesini yapın. Yapabildiğiniz kadar özelleştirin. Sonra, 2 bölüme ayırın:

    1. Adım: Masanın başına geçin.

    2. Adım: Belirli bir iş üzerinde çalışmaya başlayın. Birini bitirdiğinizde kalkın ve yer değiştirin. Sekmeyi kapatın, çantanızı toplayın, ve fiziksel olarak başka bir yere geçin. Yapabiliyorsanız yürüyün ya da bisikletle yer değiştirin. Yeni yere geçtiğinizde yeni bir işe, yeniden odaklanın.

    Gün içinde yapmanız gereken her şeyi bitirdiğinizde çalışmayı bitirmiş olursunuz. Rahatlayın geriye yaslanın ve hayatınızın tadını çıkarın. Eve iş getirmeyin, çünkü bu sizin daha fazla iş yapmanızı sağlamayacak, aslında sizi yıpratacaktır.

    8. Gelecek hakkında olumsuz düşünmeyi bırakın
    Klinik olmayan gerginliği “Başarısızlığı önceden deneyimleme” olarak tanımlarız. Henüz gerçekleşmemiz bir gelecekle uğraşmakla meşgulseniz ve olası en kötü sonuçları düşünüyorsanız, hiç şüphesiz ki, o işi başarmakta zorluk yaşayacaksınız. Yaşadığınız ana odaklanın.

    [​IMG]

    Bir işi tek seferde yapmak yorucu olabilir, ve dinlenmek için size az zaman bırakabilir. Yapacak işlerinizi son teslim tarihine göre bölmek, büyük bir projenin üstesinden gelmenin en verimli yoludur.

    Son teslim tarihiyle ilgili sıkıntı, genel olarak onları sıkıcı birer stres unsuru olarak görmemizdir. Ancak, başka bir bakış açısından, son teslim tarihi, herhangi bir proje için çok faydalı bir şey olarak görülebilir. Bir projenin tamamlanması için verilen bir son teslim tarihi olmazsa, siz ya da takımınız odaklanmayı kaybeder.

    Alıntı
     
    yasemin taşcan bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş