Sınav Kaygısı İle Başa Çıkmak

Konu, 'Sınav Kaygısı' kısmında Psikolik tarafından paylaşıldı.

  1. Psikolik

    Psikolik Mal Sahibi

    SINAV KAYGISI İLE BAŞA ÇIKMAK
    KAYGI NEDİR?
    Kaygı,kişinin bir uyaranla karşı karşıya kaldığında yaşadığı,duygusal ve zihinsel değişimlerle kendini gösteren durumdur.
    Dünyaya geldiğimiz anda bir öğrenme süreci içine gireriz ve bu süreç yaşamımızın sonuna dek devam eder.Öğrenme,kişinin yaşamını sürdürebilmesi ve süregelen yaşamdan doyum alması için tüm bilgi,eylem ve becerilerin dünyaya geldikten sonra kazanılması sürecidir.
    Öğrenilenler,kişinin birikimini oluştururken,öğrenilenlerin belli bir amaca yönelik kullanılmasıperformansı ortaya koyar.Başka bir deyişle performans kişinin akıl,duygu ve davranış düzeyinde daha önceden kazanmış olduğu şeylerin,belli bir durum ve belli bir zaman kesitinde,eylemsel olarak ortaya konulan şeklidir.Belli bir alanda insanın performansının en iyi olduğu durum,onun o alanda verilen potansiyelin tümünü eyleme dönüştürebildiği durumdur.Ancak zaman zaman çeşitli iç ve dış etkenler nediyle gerçek potansiyelin performansa dönüşmesi güçleşir.Bu etkenlerden biride yüksek kaygıdır.
    Öyleyse herhangi bir alanda başarılı olabilmek için hiç kaygı yaşamamak mı gerekir?
    Hayır...Her duygu gibi kaygı da kişinin yaşamını sürdürebilmesi ve yaşamdan doyum labilmesi için gereklidir.öyleyse amaç,kaygıyı tümüyle ortadan kaldırmak değil,kaygıya yenik düşmemek ve yaşanılan kaygıyı belli bir düzeyde tutarak onu kendi yararımız için kullanmaktır.
    Normal düzeydeki bir kaygı kişiye,istek duyma,karar alma,alınan kararlar doğrultusunda enerji üretme ve bu enerjiyi kullanarak performansını yükseltme açısından yardımcı olur.Örneğin,bir konferans ya da bir konuşma yaşadığımız orta düzeydeki bir kaygı,bu konuşmaya daha iyi bir performans göstermemize yardımcıdır.Hiç kaygı yaşamadığımızda ise,yapılacak olan işi elden geldiğince iyi yapmak için içinizde bir istek oluşmaz ve sonuç genellikle başarısız olur.Ancak yaşanan kaygı çok yoğun ise,bu da kişinin,enerjisini verimli bir şekilde kullanmasını,dikkatini ve gücünü yapacağı işe yöneltmesini engelleyerek,onu potansiyelinin tümünü kullanmaktan alıkoyar ve istenen performansa erişilemez.Kaygımız(heyecanda diyebiliriz buna) yükseldiği anda bedenimiz bazı sinyaller gönderip örneğin,kalp atışlarında hızlanma,terleme yada üşüme,yorgunluk,solunumda güçlük,titreme,mide ağrısı,baş ağrısı gibi.Böyle durumlarda kullanacağımız bazı yöntemle kaygının başa çıkılabilir düzeyde tutulabilmesi için bize yardımcı olabilir.
     
    Hermine bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş