Gelişen Çocuğun Nitelikleri

Konu, 'Gelişim Psikolojisi' kısmında KaPTaN tarafından paylaşıldı.

  1. KaPTaN

    KaPTaN EsEs'li Üye


    1. VE 2. SINIFLARDAKİ ÇOCUKLAR

    Ø Doğal olarak hareketlidir,kolaylıkla coşar
    Ø Elleriyle çalışmayı sever
    Ø Öğrenmeyi sever
    Ø Her an ön planda olmak ister
    Ø İlgi yönü sınırlıdır,çok çabuk yorulur ,bıkar
    Ø Yaptığı işten gurur duyar
    Ø Kolaylıkla gururu zedelenir
    Ø Her an beraber çalışmaları sevebilir veya nefret edebilir
    Ø İmgeleme bağlı oyun ve öyküleri çok sever
    Ø Öğretmen ve arkadaşlarının alışkanlıklarına özellikle önem verir
    Ø Hala gizemli öz dünyasında yaşamaktadır
    Ø Tutup,tadacağı yeni şeylerle ilgilenir
    Ø Mekanik ve hareket yetenekleri olan şeylere ilgi duyar
    Ø Her tür oyunu ,televizyonu ,bilgisayarı ,ailece gezmeleri ve resimli kitapları sever
    Ø Aldatmaca oyunlarından zevk alır
    Ø Tüm çabalarına kişiliğini katar

    3. VE 4. SINIFLARDAKİ ÇOCUKLAR

    Ø Göz –el ilişkisi gelişmiştir
    Ø İnsanların değişik türde olduğunu sezer
    Ø Kendine toplumda bir yer vermektedir
    Ø Sorumluluklar almayı,düzenli olmayı ve yeni ilişkiler kurmayı öğrenmektedir
    Ø Ayrı cinstekiler,ayrı topluluklar kurmaktadır
    Ø Bu gruplaşmalar bazen başkaldırmalarla belirir
    Ø Resimli dergi ve gezi öykülerinden zevk duyar
    Ø Kendi ve yakındakilerinin evrimi ile büyümektedir
    Ø İşi üzerinde dana fazla durabilmektedir
    Ø Çoğu kez çevresinin gülünç yönlerini görmeye başlar
    Ø Doğadaki bitki hayvan ve başka varlıklarıyla ilgilenir
    Ø Spor ve çeşitli konulara karşı büyük bir eğilim belirir

    5. VE 6. SINIFLARDAKİ ÇOCUKLAR

    Ø Doğru ve yanlış kavramları üzerinde kesin bir anlayışı vardır
    Ø Özel ilgiler üzerinde durur
    Ø Kendi cinsine bağlı değişik çalışmalara girer
    Ø İşlerini güzel ve tam yapmak ister;dolayısıyla ona yol gösterecek birinin yardımı gereklidir
    Ø Okul dışı çevrede ilgilendiği şeylerle uğraşır
    Ø Sık sık büyükleri eleştirir
    Ø İlgi kaynağı ve çalışma yönünü daha güçleştirmektedir
    Ø Kendine örnek aldığı bir kahraman hayranlığı içindedir
    Ø Kendi kendini tanır ve eleştirir
    Ø Toplu halde çalışmayı sever

    Gelişen çocuğun devir şeması


    1. Öz anlatımın ilk belirtileri:
    KARALAMA DÖNEMİ : ( 2-4 yaş arası)

    2. İlk benzetme çabaları:
    ŞEMATİK ÖNCESİ DÖNEM : (4-7 yaş arası)

    3. Belirli bir biçimin geliştirilmesi:
    ŞEMATİK DÖNEM : ( 7-9 yaş arası)

    4. Gerçeğe özenti :
    BAŞKALDIRMA DÖNEMİ : ( 9-11 yaş arası)

    5. Gerçeği taklit :
    MANTIK DÖNEMİ : ( 11-13 yaş arası)

    6. Karar dönemi :
    YARATICI EYLEMDE GENÇLİĞİN BUNALIMI
     
    sevgi hüznü bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş