Etkili ve Bilinçli Çalışma

Konu, 'Verimli Ders Çalışma' kısmında KaPTaN tarafından paylaşıldı.

  1. KaPTaN

    KaPTaN EsEs'li Üye

    Geçmişte başarı için bir tek reçete sunulurdu. "Çalışmak"-"çalışmak" ve "yine çalışmak". Oysa bugün çağdaş başarıya ulaşmak için önerilen "çok çalışmak" değil, "etkili çalışmak"tır. Etkili çalışmak, zamanı belirlenmiş öncelikler doğrultusunda programlı olarak kullanmaktır.

    Etkili çalışma programı içinde dinlenmeye, eğlenmeye. arkadaşlarla birlikte olmaya her zaman yer vardır. Bu sebeple etkili çalışma insanın hayatını daraltıp, sadece ders çalışmaktan ibaret bir duruma getirmez. Sanıyorum bu nokta bir çok öğrencinin okumaktan bezmesine ve eğitimden uzaklaşmasına yol açan temel sebeplerden biridir.

    Günün uyanık olduğu 16 saatin, 12 saatini zihninde ders çalışma düşüncesiyle, 6 saatini ders başında geçiren, bunun ancak 3 saatinde çalışan ve sonunda yarım saatlik bir yarar sağlayan gencin okumayı sevmesi mümkün değildir. Bu durum dibi delik bir kovayı doldurma çabasına benzetilebilir. Bu kadar az ödüllendirici bir etkinliği severek yürütmek mümkün değildir.

    Şunu hiç bir zaman unutmamak gerekir ki, eğitim başarısı ders başında ne kadar zaman geçirildiğine değil, çalışılan malzemeden öğrencide geriye ne kaldığına bağlıdır. Bunun için de "öğrenmeyi öğrenmek " gerekir.

    ÖĞRENME
    Öğrenme sinir hücreleri arasında yeni bağlantılar kurulmasıyla gerçekleşen biyokimyasal bir olaydır. Bu sebeple insan beyninin özelliklerini bilerek çalışmak, dibi delik kovayı doldurmaya çalışmaktan çok farklı sonuçlar verir.Etkili bir çalışma programı uygulayabilmek için öğrencinin şu alanlardaki düzenlemeleri başarılı olarak yapabilmesi gerekir.

    Çalışma ortamının düzenlenmesi
    Zihnin düzenlenmesi
    Günlük hayatın düzenlenmesi ve çalışma programının yapılması
    Yukarıda sayılan her madde çok büyük önem taşımaktadır ve bunların yerine getirilmemesi harcanan çabaların boşa gitmesine sebep olur.

    YATILI OKULLARDA BAŞARI

    Yapılan araştırmalarda elde edilen sonuçlara göre yatılı okullarda eğitim başarısı, gündüzlü okullara kıyasla daha yüksektir. Bunun üç sebebi vardır.

    Programlı ders düzeni
    Ders çalışma ortamının zihnin dağılmasına sebep olacak uyaranlardan arındırılmış olması
    Gece yatmadan önce ve sabah kaltıktan sonra girilen etüdlerde yapılan tekrarların, insan beyninin öğrenilen malzemeyi kaydetmesine imkan vermesi
    Sizin de evinizde yatılı okulların yukarıda sayılan şartlarından esinlenerek kuracağınız düzen hem ders başında geçirdiğiniz süreden en üst düzeyde yararlanmanıza imkan verecek, hem de boş zamanlarınızı dilediğiniz gibi kullanmanız mümkün olacaktır.

    HAYATTAN ZEVK ALMAK İÇİN

    Önemli bir sınava hazırlanan öğrencinin sahip olması gereken en önemli ilke, ders başında geçirdiği süreyi makul bir düzeyde tutmak ancak bu süreden en üst düzeyde yararlanmaktır. Çünkü öğrencinin kendisini ders başında oyalaması, onun hayattan aldığı zevki azaltır. Bu durumda genç kendisine, arkadaşlarına, duygusal ilişkilerine, hayallerine, boş zaman etkinliklerine zaman ayıramaz. Veya bunlara zaman ayırdığı takdirde, ders çalışması gereğinin duyurduğu vizdan azabı ve suçluluk sebebiyle, bu etkinliklerden yeterince zevk alamaz. Aldığı zevk de boğazında düğümlenir kalır.

    ÇALIŞMA ORTAMINI DÜZENLERKEN

    Öğrencinin çalışma ortamını düzenlerken dikkat edeceği bazı ilkeler, onun çalışmaya ayırdığı süreden alacağı verimi önemli ölçüde etkiler.

    Ders çalışma ortamını düzenlemeye başlamadan önce büyük gruplar üzerinde yapılan gözlemler ve uzun araştırmalar sonucunda elde edilmiş değerli iki bilgiden yararlanın.

    Çalışma sadece ve sadece çalışma odasında yapılır.(çalışma odanız yoksa yukarıdaki cümlede yer alan "çalışma odası" yerine "çalışma köşesi" koyun ve ilgili paragrafı dikkatle okuyun).
     
    sevgi hüznü bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş