İnternet bir öğretmen mi yoksa başbelası mı ?

Konu, 'İnternet Bağımlılığı' kısmında Emilyyy tarafından paylaşıldı.

  1. Emilyyy

    Emilyyy Süper Moderatör

    Porno, pedofili, eriyen beyin hücreleri: Bir anne/ baba, zihninin bir gigabite’ını, çocuğunun internette geçirdiği zaman ile ilgili endişeler yaşayarak doldurabilir. Ancak durumun bir de öteki tarafı bulunmaktadır. Ergenlerin internet baskını altında boğulmamalarını sağlayan bir iyi yön de mevcuttur.

    Michigan Eyalet Üniversitesi’nden psikoloji profesörü Linda Jackson, çocukların internet ile ilişkilerini daha iyi gözlemleyebilmek için bir proje geliştirdi. O ve diğer araştırmacılar 10 ila 16 yaşları arasındaki düşük gelirli ailelerin çocuklarının evlerinde birer bilgisayar internet bağlantısına sahip olduklarında neler olabileceğini merak ettiler (tüm bu evlerde öncesinde internet bağlantısı olmaması koşuluyla). “www” bağlantıları amacına uygun mu kullanılacaktı yoksa istismar mı edilecekti?

    16 aylık araştırma süreci boyunca çalışmacılar, çocukların internet üzerinde geçirdikleri zamanı ve akademik uğraşlar gibi diğer faaliyetlerini gözlemlediler. Elde etikleri sonuç her iki cinsiyet için de, internetin başında daha fazla zaman geçiren çocukların, daha az zaman geçirenlere oranla, akademik anlamda daha başarılı olduklarını göstermekteydi. Bu bulgu, çalışma süresince sürekliliğini korudu.

    Jackson, bu bulgu neticesinde özellikle düşük gelirli ailelerin teşvik edilmeleri gerektiğini düşünmektedir. Çünkü internet, aklınıza gelebilecek tüm bilgiyi içinde barındırmaktadır. Yanı sıra Jackson, “Elde ettiğimiz bu gelişmenin nedeni, internette erişilecek olan bilginin metin halinde olması, çocukları her zaman yaptıklarından daha çok okumaya itmiştir” demektedir.

    Daha güçlü okuma yeteneği, sözel derslerdeki beceriyi arttırmakla beraber, çalışmanın da gösterdiği gibi matematik derslerinde pek fazla değişikliğe yol açmamıştır.

    Jackson konu internet başında geçirilen zamana geldiğinde yine de, “çok olan iyidir” düşüncesini desteklememektedir. Çalışmasına katılan çocuklar ortalama olarak günde 30 dakikalarını internet başında geçirmişlerdir. Onun kaygısı, akademik başarının yanı sıra, sosyal ve duygusal gelişimi de olumlu yönde etkileyen faaliyetlerin zamanının internet kullanma amacıyla çalınmaması gerektiği üzerinedir.

    Bu çalışma, internet kullanımının her alandaki başarıyı destekleyen bir şey olduğuna işaret etmese de, özellikle ergen ebeveynlerinin, çocuklarının beyinlerinin eridiği düşüncesinden kurtulmaları gerektiğine karar vermektedir.
     

Sayfayı Paylaş