ÇDD Raportör Notları

Konu, 'Drama ve Oyun' kısmında ozcann_yildirim tarafından paylaşıldı.

  1. ozcann_yildirim

    ozcann_yildirim Yeni Üye

    s.1



    ÇAĞDAŞ DRAMA DERNEĞİ KURSU

    ( AFYON - 09 / 13 EYLÜL 2002 )

    Eğitmenler : Fatma AKFIRAT, Aynur EĞİTMEN

    09.09.2002 / Pazartesi
    Isınma Çalışmaları :

    -Önce serbest sonra komutlu yürüme: Yukarı uzanma, ayak ucunda yürüme, topuk ile yürüme, ayaklar içe - dışına basılarak yürüme, popo çıkarılarak yürüme, sekerek yürüme.

    -Halka şeklinde durulur. Ayaklar kapalı olarak; Ayak ucunda yükselme, diz çekme, ayaklar omuz hizasında açılarak başı öne – arkaya – sağa-sola hareket ettirme, dik duruş, eğri duruş, kollar yana sarkıtılarak yorgun duruşu, yana eğilmeler, ayak ucuna ellerle dokunmalar, popoya ellerle vuruşlar, kalçayla dairesel hareketler...

    -Sağa dönülerek tek sıra olunur. Küçük adımlarla koşulur. Lider elini bir kez çırpar. Ters yönde koşmaya devam edilir. İki defa çırpınca kendi etrafında iki kez dönüp, koştuğu yönde koşmasını sürdürmeye çalışır. Ayaklar kalçaya vurdurularak koşmaya devam edilir. Yavaş adımlarla yürünür. Sağ ayak karına 20 kez çekilerek yere indirilir. Ancak hiç yere basılmaz. Sonra sol bacağa geçilir. Kollar kullanılarak üç kez derin nefes alınarak nabız atışları kontrol edilir.

    - TANIŞMA TOPU OYUNU : Yere oturulur. Bir küçük top ya da top şekil verilen kağıt oyun aracıdır. Kendi ismini elinde top olan oyuncu söylerken, bir taraftan grup oyuncularından birinin gözünün içine bakarak topu ona doğru fırlatır. Bütün oyuncular oyuna katıldıktan sonra oyunda değişiklik yapılarak bu defa kimin ismi hatırlanıyorsa onun ismi söylenerek top ona atılır.

    -Farklı hareket, jest ve mimiklerle kendini tanıtma oyunu ile devam edilir. Örneğin : İsmini ritmik hareketlerle söylerken ellerini şıklatma, el çırpma, ayağa kalkarak selam verme, kollar ile hareketlerle isim söyleme gibi...

    -İkişer eş olunur. Basit cümlelerle eşine herkes birbirini tanıtır.

    -Dörtlü grup oluşturulur. Eşler karşılıklı değiştirilir. Bir az önce eşinden dinlediklerinin kendine ait bilgilermiş gibi yeni eşine anlatır.

    -DUYDUKLARINI HATIRLAMA : ( Dönüt verme ) Grup lideri ve tüm grubun diğer üyelerine son duyduğu kişiye ait özellikleri kendi özellikleri


    s.2

    -gibiymiş gibi anlatma çalışması ile dikkat geliştirme, doğru hatırlama ve algılama çalışması yapılır.

    -RESİM ÇEKELİM : Bulunulan mekana ait 3 fotoğraf çekilmesi istenir. Resmini çeken oturur. Mekanı anlatan dip notlar ve neden o mekanın fotoğrafının çekildiği fotoğrafçılar tarafından açıklanır. ( Mekana uyum, dikkat ve güven çalışmasıdır. )

    -İNSAN RESİMLERİ ÇEKELİM : Ayağa kalkılır. Gruptan 3 kişinin fotoğrafının çekilmesi istenir. Bu işlem yapılırken başka fotoğrafçıların kimin resmini çektiklerinin anlamaması gerekmektedir. Neden o kişilerin resimlerinin çekildiği fotoğrafçılar tarafından açıklanır. ( Sosyometri )

    -KAYNAŞMA ÇALIŞMASI : Bir ebe seçilir. Herkes mekana dağılır. Ebe bir diğer kişiyi ebelemek isteyince en yakınındaki kişi ile sırt sırta verilir. El ele tutuşulur ya da kol kola girilir. Böyle bir pozisyonda ebe onu yakalayarak ebe yapamaz. ( Bireylerin birbiri ile yakınlaşmasına yarar. )

    -NEFES ÇALIŞMASI : Derin derin, sık sık nefes alıp verilir. Ritimli nefes alınıp verilir. Çiçek koklanır. ( Hayali ) Doğum günlerinin olduğunu düşünülmesi istenir. Derin bir nefes alınır. Öne doğru belden 90’ açı yapılarak öne eğilerek nefes verilir. (Mum söndürür gibi...)

    -PAYLAŞMA, BİREYİ İKNA ETME ÇALIŞMASI : İkili eş olunur. Eşlerden biri eline para alır. O para onundur. Diğerinin amacı o parayı elde etmektir. Çünkü o para onun için hayati önem taşımaktadır. Eş çeşitli yollar kullanarak parayı elde etmeye çalışacaktır. Oyun rol değişimi ile devam eder.
    Değerlendirme : Oyun sonunda neler hissedildiği, parayı elde etmek için hangi yollara başvurulduğu değerlendirilir.

    Rahatlama Çalışması :

    Klasik müzik eşliğinde özgünce dans edilir. Sonra eşleşilerek dansa devam edilir. 3. aşamada ritme uyularak dans edilir.

    - Tüm vücut yere temas edecek şekilde sırt üstü yere yatılır. (Göz kapatılmayabilir. ) Klasik müzik çalınır. Küçükken bizde iz bırakan bir hikayenin düşünülmesi istenir. Müzik sesi kapatılırken yumuşak bir ses tonu ile yavaşça oturulması istenir. Sıra ile düşünülen hikaye ve neden o hikayenin hayatımızda kalıcı iz bırakmış olabileceği yine kendisi tarafından açıklanır. (Çocukluğa dayanan korku, kaygı, sevinç, üzüntü gibi duyguların açığa çıkarılması amaçtır. Bu çalışma ön hazırlık çalışması olarak ta kullanılabilir. )

    s.3

    - 5 –6 kişilik gruplar oluşturulur. Her grup kendi arasında bilinen bir masalı seçerek rol dağılımı yapar. Masal dramatize edilerek oynanır.

    - KURT - KUZU OYUNU : Daire olunur. El ele tutuşulur. Kurt halkanın dışına çıkar. Kuzu içerde kalır. Değişiklik : Kuzunun halkanın dışına çıkması yasaktır. Kurdun içeriye girmemesi gerekir. Girdiğinde kuzunun yakalanmama şansı yoktur. ( Üstün dayanışma sağlamak için uygulanabilecek oyundur. ) Yine oyunun sonunda değerlendirme yapılır. Kuzunun yakalanma nedenleri ve yakalanmaması için nelerin yapılıp –yapılmaması gerektiği tartışılır.

    - NELER GÖRDÜM ? : Pencereden dışarıya belirli bir süre bakılır. Eğer grup üyeleri yazı yazmayı biliyorsa kağıda not tutabilir. Bilmiyorlarsa gördüklerini akılda tutarlar. En fazla kimin not tuttuğu araştırılır. Okuması istenir. Ya da parmakları ile sayarak söylerler. Diğer üyelerin söylenenden farklı olarak gördüklerinin neler olduğu araştırılır. Bir sonraki birey önceden söylenmiş nesneyi söylememeye özen gösterir. Değerlendirme : Söz almayanlardan neden söz almadıkları sorulur. Ortak görüşün olduğundan bahsederek söz almama nedenini açıklar. Farklı özelliklerin görüldüğü bunun aynı yere bakıldığı halde neden farklı şeyler görülmüş olabileceği tartışılır. (Bakılan nesneyi fark edebilme, ayrıntıyı bulma çalışması. )

    NESNEYİ DOKUNARAK TANIMA OYUNU: İçi görünmeyen torbaya herkes bir nesne koyar. Diğer üyelere göstermez. Ya da lider bu seçimi kendisi önceden yaparak hazırlar. Oyuncular çember olarak yan yana yere oturur. Lider herkesin gözlerini kapamasını ister. Sıra ile oyuncuların eline, belirli sayıdaki nesneler verilir. Oyuncu dokunarak tanımaya çalıştığı nesneyi sağında oturan arkadaşına uzatır. En son oyuncuya gelen nesne, lider tarafından alınarak tekrar torbaya koyar. Oyuncular tahmin yürüterek nesnenin adını söylerler. Adı söylenmeyen nesne olup olmadığı, kaç tane nesneye dokundukları sorulur. Poşet yere boşaltılır. Görmeleri sağlanır. Yanıtlarının doğru olup olmadığına yine kendileri karar verirler. ( Tanımlama, algılama, düzgün cümle kurma becerilerini geliştirme oyunudur. )

    - YENİ BİR ÖYKÜ OLUŞTURMA : Üçlü gruplar oluşturulur. Yerdeki nesnelerden birini, oluşturulan grupların liderleri seçerek gruplarına geri dönerler. Nesne ile ilgili bir öykü oluşturulur. Roller paylaşılır. Nesneyi, seyredenlerin tanımasını sağlayacak öykü dramatize edilir. ( Sosyal gelişim: Sorumluluk alma, aldığı sorumluluğu yerine getirme, bireyler arası iletişim ve estetik duyguların gelişimi. )

    - Rahatlama Çalışmaları :
    Serbest dolaşılır. Sırt sırta eşli grup oluşturulur. Eller tutulmaz. Konuşulmaz. Klasik müzik çalınmaya başlar. Sırtlar ayrılmadan, elele tutuşmadan özgün dans edilir. Arada istenirse eşlerden biri gözlerini kapatabilir. Diğeri dansı yönetir.

    s.4

    10.09.2002 / Salı
    Isınma Çalışmaları :

    Derin nefes alınır. Bırakılır. 3 kez tekrarlanır. Önce başı öne, arkaya, yanlara hareket ettirerek boyun, sonra omuz ( bana ne bana ne ), bel, dizleri bükmeden ayak ucuna dokunma, zıplayarak kol – bacak hareketleri ( eller başın üzerindeyken bacaklar zıplayarak açılır, kollar yana indiğinde bacaklar zıplayarak kapatılır. ) Derin nefes alma ile kalp atışları normale getirilir.

    1. MENDİL KİMDE ? Yan yana bitişerek minderlere oturulur. Dizler hafif bükülür. Eller dizlerin altında tutulur. Ebe seçilir. Çemberin ortasına geçer. Ebe gözlerini kapatır. Lider mendili çocuklardan birinin eline verir. Ebe gözünü açar. Oyuncular ebeye hissettirmeden mendili elden ele dolaştırırken yakalanan yeni ebe olur.

    2. ELLERİMDEN BENİ TANI : Ayakta durulur. Eş seçilir. Eşler birbirinin ellerini dokunarak, bakarak incelerler. Bir süre sonra halka olunur. Ebe ortaya geçer. Gözlerini kapatır. Herkes yer değiştirir. Oyuncular ellerini ebeye uzatırlar. Ebe, dokunarak eşini bulmaya çalışır. ( Algı geliştirme. )

    3. EV – KİRACI OYUNU : Üçlü gruplar oluşturulur. İki çocuk el ele tutuşur. ( ev olurlar. ) Bir çocuk, iki çocuğun oluşturduğu halkanın ortasına geçer. Bu kiracıdır. 1 – 2 çocuk evsizdir. Bunlar ebedirler. Lider: ‘’1-2-3 kiracılar ev değiştir ‘’ deyince ebe ya da ebeler boşalan evlere girmeye çalışır. Açıkta kalanlar yeni ebelerdir. ( Düşünme, çabuk karar verme, kaynaşma çalışmasıdır. )

    4. NE KADAR DİKKATLİYİM? Serbest dolaşılır. Gezerken arkadaşlar incelenir. Liderin komutu ile durulur. En yakınında ya da arkada bulunan arkadaşla eşleşilir. Sırt sırta durulur. Görmeden eşini tarif eder. ( Saç biçimi, rengi, kıyafeti, çorap, ayakkabı vb... ) Sonra diğer eş tarif ederek oyun sürer. En iyi tarif eden eşli grup tespit edilir.

    5. HAMUR OYUNU : Oyuncular halka şeklinde yere oturur. Bir ebe ortaya geçip oturur. O HAMURDUR. Oyuncular hamura tek hareketle şekil verirler. Hamur değiştirilerek oyuna devam edilir.
    - Hamura bu defa duygu anlatacak biçimde durma pozisyonları oyuncular tarafından verilir.
    - Son kez iki hamur seçilir. İki hamur birbirleri ile bütünleştirilecek şekilde yine tek hareketle oyuncular hamura şekil verirler. ( Grupta kız – erkek kaynaşması için kullanılabilecek oyundur. )

    6. LİDER NE YAPIYOR ? Oyun; eşarp, oklava, 2lt’ lik pet şişe ile oynanabilir. Halka olunur. Oyuncular sağa dönerler. Ellerinde bu araçlardan birini alırlar. ( Aynı araç istenmelidir. ) En öndeki oyuncu liderdir. Lider

    s.5

    oklava ile hangi hareketi yaparsa arkasındaki oyuncuda onun önündeki oyuncuya bakarak aynı hareketi yapmaya çalışır. (Lider hareketleri yaparken bir taraftan da sağa doğru yürür.) Oyun lider değişimi ile devam eder.

    7. SİHİRLİ EL : A ve B eş olur. A, B ‘nin sihirli elidir. A sihirli eli ile, eşinin herhangi bir yerine dokunur. O bölge sihirlidir. ( Mıknatıs çekimi gibi. ) Elini nasıl, nereye hareket ettirirse B vücudunun o bölgesini elin hareketi doğrultusunda yapmaya çalışır. Bu kez B sihirli el olur. Teybe klasik müzik konur. Oyun bu şekilde sürdürülür. ( Hedef davranış: Başkalarının liderliğini kabullenme, mıknatısın da aynı şekilde çektiğini oyunla kavratabilme. )


    - Rahatlama Çalışmaları :

    Serbest yürünür. Lider: ‘’ İki adım at, karşında kim varsa ona sarıl. Kalp atışını dinle.
    Serbest yürümeye devam edilirken jest ve mimiklerle bir duygu anlatılması istenir. Heykel olunur. Hangi duyguyu anlattığı sorulur. Neden bu duyguya bürünmüş olabileceği sorularla araştırılır.
    6’lı grup oluşturulur. Lider gruplara birer duygu verir. ( Nefret, kin, sevgi, üzüntü, kaygı, korku...) Grup iş birliği yaparak bu duyguyu heykel olarak nasıl anlatacaklarını kararlaştırırlar. Her grup sıra ile kendilerine verilen duyguları jest ve mimiklerle heykel olarak anlatmaya çalışırlar.

    FARE OYUNU : Halka olunur. Lider gruba yerde fare olduğunu söyler. Fare ayaklarının altından geçen zıplar.

    GÜVEN YÜRÜYÜŞÜ : Eş seçilir. Kol kola girilir. Eşlerden biri gözlerini kapatır. Diğer eşin gözleri açıktır. Gözü açık olan eşini gezdirirken eşinin başkalarına ve çevredeki nesnelere çarpmasını engelliyerek gezdirir. Eşler rol değiştirir. Oyuna böyle devam edilir.
    A)Eş gezdirirken değişiklik yapılabilir. Örn avuç içleri teması ile yürüyüş, kollar arkada tutularak yürüyüşler gibi...
    B)Eşler ortak bir ses seçerler. Eşler ayrılır. Ebe olan eşini sesinden tanımaya çalışır.

    ( Bu oyun da kaynaşma çalışmasıdır. Başkalarına güven duymayı geliştirir. )

    ÇAMURA BATMA OYUNU : Oyun alanına oyuncular dağılır. Ebe seçilir. Ebe oyuncuları yakalamaya çalışır. Yakalanan çamura batmış olur. Ayağını açarak bekler. Oyunculardan biri ayağının arasından ebeye yakalanmadan geçerse, onu çamurdan çıkarmış olur. Ebenin amacı herkesi çamura batırmak, çamurdan çıkarılmayı engellemektir. Bunu başarınca yeni ebe seçilerek oyuna devam edilir.


    s.6

    11.09.2002 / Çarşamba
    Isınma Çalışmaları :

    Eş seçilir. Eşler birbirine sırası ile : Başına, omuzlarına, parmak uçları ile sırtına, beline otururken masaj yapar. Sonra yere uzanır. Avuç içi ile omuzlarına, bacaklarına masaj yapar. Ellerinin yanını kullanarak hafif vuruşlarla masaja devam eder, avuç içini hafifçe bastırarak yapacağı masajla bitirir.

    ·Karışık serbest yürünür. Yanından geçenlerle göz kontağı kurulur. (Anne, sevgili, düşman, sevilmeyen kişi olarak komutlar verilir. )
    ·Karşılıklı iki gruba ayrılarak paralel durulur. Karşı gruptan eş seçilerek onun önüne yürünür. Tekrar geri dönülerek gruptaki yere geçilir. Sonra diğer grup karşı gruptan birinin önüne giderek durur. Tekrar yerine geçer. Kimlerin birbirlerini seçtikleri değerlendirilir.

    EMPATİK DÜŞÜNME

    ·Karışık yürünür. En çok kullanılan ya da sevilen eşyanın düşünülmesi istenir.
    ·Oturulur. Kağıda bu eşyanın ismi ( mikser, kitap, ayakkabı vb...) yazılır. Lidere verilir. Eş seçilir. Eşlerden biri liderdeki kağıtlardan birini seçer. Örn kağıtta sigara yazmış olsun. Eşlerden biri sigara olur. Diğeri de onu içen kişi. İkisi arasında empatik sohbet kurulur. (Empati kurma için ön hazırlık oyunudur. ) Rol yapılırken tıkanma durumunda izleyenlerden farklı düşünceler üreten onların yerini alarak oyun sürer ya da sona erdirilerek başka bir nesne ile devam edilir.

    DEĞERLENDİRME :

    BU OYUN OKUL ÖNCESİ KURUMU İÇİN UYGUNMU ?
    - Çocuklar eşya ismini söyleyebilirler. Lider tarafından bu isim başka çocuklara verilebileceği gibi aynı ismi kullanmalarına da izin verilebilir. Bu yaş çocuklarında görülen bencilik duygusunun çözümlenerek başkalarını anlaması bu oyun aracılığı ile sağlanabilir.

    TOP BENDE DEĞİL : Ebe seçilir. Ebenin amacı; elindeki topu başkasına veremeyene dokunarak onu ebe yapmaktır. Kural: Top atılmaz. Atan oyundan çıkar. Bir takım çalışmasıdır. Top elinde olanın yanına ebe geldiği anda, hemen en yakınındaki kişi, top elinde olanı ebe olmaktan kurtarmak için topu alır ve ‘’TOP BENDE DEĞİL’’ diyerek ebelikten kurtulur. Yani topun sürekli el değiştirmesi gerekir.

    BİLİNEN BİR MASALI BİRER CÜMLE İLE ANLATMA : Bilinen bir masal, birer cümle ile anlatılır. En sondaki oyuncu masalın sonunu söyler.


    s.7


    MASAL OLUŞTURMA : Daire olunarak oturulur. Herkes sıra ile bir tümce kurarak masal anlatmaya başlar. Dairenin en sonundaki masalın sonunu söyler. Oluşturulan bu öykü not alınır. Bir başka gün değişiklik yapılarak yeniden gündeme getirilir. ( Olayları oluş sırasına göre söyleme davranışı kazandıran bir tekniktir. )

    DRAMATİZASYON : Bilinen masallar seçilir. Gruplar oluşturulur. Masal kahramanlarının duyguları sorulur. ( İyi, kötü gibi...) Örn Pamuk prenses masalda iyi kalpli iken burada kötü kalpli olduğu düşünülür. Ne gibi kötülük yapabileceği grup üyeleri tarafından tasarlanır. Gruplar masal kahramanlarını, değiştirdikleri yeni rolleri ile dramatize ederler.

    SON ÇALIŞMA : 3 masal seçilir. Masallardan üç kahraman alınır. 3-5 kişilik gruplar oluşturulur. Tartışılır. Roller alınır. Yeni oluşturulan masal grupça dramatize edilir.


    DRAMADA :

    1-ISINMA ÇALIŞMALARI : Serbest yürüme, değişik şekillerde koşma, çamurda, kumda yürüme, yüzme gibi çalışmalar yer alır.

    2- KAYNAŞMA ÇALIŞMALARI : Bireylerin bulundukları ortama adapte olmalarını sağlar. Sosyalleştirir. ( Grup oyunları )

    3- DEĞERLENDİRME : Oyun oynanmasının temel amacının düşünülmesi, hissedilenlerin açıklanması açısından önem taşır. Oyuna konsantre olan çocuğun açıklamaları oyun doğrultusunda olurken, kendini dramanın sihirli büyüsüne kaptıramayan bir şey hissetmediğini söyleyecektir. )

    4- RAHATLAMA ÇALIŞMALARI : Bireyin gerginliklerinden uzaklaştırılmasını amaçlar. Dramanın en son ya da ilk bölümünde yer alır. (Hafif ya da klasik müzik eşliğinde masajlar, yere uzanmalar, lastik oyunu, hamur oyunu gibi...)

    OKUL ÖNCESİ DÖNEM İÇİN MASALLARDA :
    1- Giriş ( tekerleme ile )
    2- Temel ( kahramanlar, yer )
    3- Gelişme ( AMAÇ: Engel, olay, çözüm yolları ) = KURGU
    4- Sonuç ( tekerleme, ana tema )









    s.8

    12.09.2002 / Perşembe
    Isınma Çalışmaları :

    Halka olunur. Ayaklar omuz hizasında açılır. Eller bele konur. Baş; sağa, sola, öne , geriye, yarım daire, tüm ekseni etrafında çevrilir.
    Teybe klasik müzik konur. Parmak ucunda, topukla, ayaklar içe - dışa basarak yürümeler yapılır.
    Eş olunur. Eller tutulur. Çekme – itme, sarılma, kucaklama uygulanır.

    DUŞ ÇALIŞMASI : Ebe, halkanın ortasına geçip oturur. Gözlerini kapatır. Oyuncular sıra ile ebenin yanına giderek parmak uçları ile ona dokunur. Ebe değiştirilerek oyun sürer. ( Rahatlama çalışması )

    LİDERİ BUL : Oyuncular dağınık şekilde ayakta dururlar. Ebe dışarı çıkar. Lider seçilir. Lider hem gezinir, hem de değişik hareketler yapar. (Farfara filli oyunundaki gibi) Oyuncular liderin yaptığı hareketleri yaparlarken ebe lideri bulmaya çalışır. DEĞERLENDİRME :Büyük yaş gruplarınca oynanması daha uygundur. Liderin gezerek hareket yapması oyunu güçleştirir. Okul öncesi çocuğunun lideri bulabilmesi zordur. Çok dikkat gerektirir.

    EŞİNE RESİM ÇİZDİR : Eşleşilir. Kağıt alınır. Ayşe eline kalem alır. Gözünü kapatır. Ahmet Ayşe’ nin elini tutarak ona bir resim ( yüz ) çizdirir. Yeni bir kağıt alınarak roller değiştirilir. Yapılan resimler değerlendirilir. Çizilen yüz ifadeleri incelenir. Resimler; mutlu, üzgün gibi yüz ifadelerine göre gruplandırılır. Kalem tutanlara gerçekte böyle bir ifade taşıyan resim mi çizmek istedikleri sorulur. Neden çizemedikleri tartışılır. ( Bu çalışma başkalarının yönlendirmesine göre; lideri izleme, lider olma davranışını geliştirmeye yönelik bir çalışmadır. )

    MASKE YAPIMI : Bir dosya kağıdı dikey olarak ikiye katlanır. Yüze tutularak göz oyukları, çene, dudaklar, burun yeri belirlenir. Yüz ovaline uyacak şekilde elle yırtılarak şekil verilir. Boyalar kullanılarak özgün bir maske oluşturulur. Maskeler ortaya konulur. Yüz ifadeleri değerlendirilir. Birbirine benzeyenler benzeyiş özelliklerine göre gruplandırılır. Maskeler alınır. Kulakların bulunduğu yere birer paket lastiği takılır. Oyuncu maskesini takar. Oluşturduğu karakteri, hareketlerle canlandırır. Seyredenler yorumlama yaparak kimi, neyi canlandırdığını bulmaya çalışırlar. ( Şımarık çocuk, palyaço, kedi gibi...)
    Maskelerle rolün gerektirdiği hareketle poz verilir. ( Toplu olarak )
    Fotoğraf çekilir. Gruplar oluşturulur. Roller paylaşılır. Senaryo oluşturulur. Doğaçlama yapılarak karakterler canlandırılır.



    s.9

    13.09.2002 / Cuma

    Isınma Çalışmaları :

    ·Elele tutuşarak halka olunur. Eller bırakılır. Hafif müzik çalınır.Sağa dönülür. Önündeki arkadaşın omuzlarına, omurgasına parmak ucu ile, avuç içi ile masaj yapılır. Sola dönülür. Aynı hareket daha önce arkada olan arkadaşa uygulanır. Herkes birbirinin belini tutar. Yılan, salyangoz oyunu oynanır. Kopmamaya, düşmemeye çalışılır. Aynı oyuna bacaklar açılarak devam edilir. Hareket etmenin zor olduğunu değerlendirirler.
    ·Ayaklar öndeki arkadaşın ayağına değdirilerek yürümeye çalışılır.
    ·Durulur. Öndeki arkadaşın omuzuna eller konur. Gözler kapatılır. Dik durulur. Bacaklar kapatılır. Bir süre müzik dinlenir.

    FIRÇA ÇALIŞMASI : Ayakta kollar yana açılarak birbirine değmeyecek şekilde durulur. Hayali resim; avuç içi ile, dirseklerle, ayaklarla, dizlerle, baş ile yapılır.

    LASTİK OLALIM : Yere sırt üstü yatılır. Kollar baş hizasında gerilir. Ayaklar gerilir. Tüm vücut gerilir. Lider : - Bir lastiksiniz. İki ucunuzdan sizi çekerek gerdim. Şimdi bırakıyorum. ‘’ der. Bırakınca eller vücut yanına getirilir. Vücut gevşetilir. Birkaç kez tekrarlanır. ( Rahatlama çalışmasıdır. )

    ·Lider esner, hapşırır, öksürür, ellerini çırpar, parmaklarını şıklatır, karnı ağrıyormuş gibi yapar... Oyuncular hareketlere uygun sesler çıkarırlar.
    ·Kağıt dağıtılır. Oyuncular, duydukları seslerden hangisinden etkilendiyse onun resmini yapar. ( Sesleri dikkatle dinleme, sesleri hatırlama, anlamlandırma, duygularını resim yolu ile anlatma )

    MEYVE SEPETİ : Halka şeklinde minderlere oturulur. Meyve isimleri verilir. Bir ebe seçilir. Lider örn elma dediğinde elmalar yer değiştirirken ebe kendisine yer bulmaya çalışır. ‘’Meyve Sepeti ‘’ dediğinde bütün meyveler yer değiştirir. ( Pasif bireyi, girişken yapmayı amaçlayan bir oyundur. )


    ŞİK – ŞAK OYUNU : Halka şeklinde minderlere oturulur. Lider oyunla ilgili ön açıklamayı yapar. ( İki kez ellerle dize vurulur. İki kez eller çırpılır. El şıklatılır. 1. şıklatmada kendi ismini, 2. şıklatmada arkadaşının ismini söyle. ) Şaşıran oyundan çıkar.
    Okul Öncesi çocuklarına öğretilirken öncelikle el çalışmaları yapılmalı. Yanındaki arkadaşının ismini söylemesi istenmeli. Böylece çocuğun oyuna adaptasyonu daha kolay olur. ( Dikkat, çabuk cevap verme becerisi gelişir. )
     

Sayfayı Paylaş